Brandbeveiliging voor bedrijven
Brandbeveiliging of brandveiligheid is voor elk bedrijf van groot belang om te zorgen dat uw mensen en bezittingen veilig zijn in het geval van brand. De impact van brandschade is enorm voor het veiligheidsgevoel van uw mensen en de bedrijfscontinuïteit. Brandbeveiliging omvat alle maatregelen en acties bedoelt om de brand zo lang mogelijk tegen te houden dan wel in te perken. Bij Alert helpen we u graag om de brandveiligheid van uw bedrijf op orde en volgens de wettelijke vereisten te krijgen én houden. Van detectie en beheerderstaken tot aan het overzicht bewaken via een merkonafhankelijke applicatie met een compleet overzicht via één dashboard. Zo bent u ‘in control’ op het gebied van veiligheid, dat geeft rust en focus.
Waarom u kiest voor de brandbeveiliging van Alert
In samenwerking met onze installatiepartners bieden we bij Alert alles om ervoor te zorgen dat de brandbeveiliging van uw bedrijf op orde is. Denk aan een brandmeldinstallatie met geavanceerde rookmelders die de brand meteen meldt bij onze alarmcentrale, zodat er direct actie kan komen om verspreiding van de brand te voorkomen.
Voor de inzet van politie en brandweer bij het opvolgen van alarmmeldingen moet eerst een alarmverificatie plaatsvinden. Alarmverificatie kan op verschillende manieren plaatsvinden. Bij Alert zijn we snel digitaal ter plaatste via cameraverificatie. Onze operator op de alarmcentrale beoordeelt de livebeelden en zet de melding bij brand direct door naar de meldkamer van de brandweer en hulpdiensten, wat leidt tot snelle interventies. Daarnaast voorkomt u dat er loze meldingen bij de brandweer terechtkomen. Ook vinden ontruimingen pas plaats als het echt nodig is.
Brandmeldingen in overeenstemming met het Federatie Veilig Nederland protocol (v/h VEBON) laten doormelden? Ook deze verificatiemethode behoort tot de mogelijkheden bij Alert. Dit voorkomt nodeloze uitrukken van de brandweer, onnodige kosten voor u en komt de continuïteit op de werkvloer ten goede. Een win-win.
Brandbeveiliging via Alert gaat verder dan detectie en verificatie
Heeft u een (gecertificeerde) brandmeld- en ontruimingsinstallatie? Dan bent u verplicht een beheerder brandmeldinstallatie in te schakelen, of zelf op te leiden. Uw brandmeldinstallatie en/of ontruimingsinstallatie moet maandelijks ‘beproefd’ worden. Alert kan u ontzorgen door de generieke beheertaken van u over te nemen. Mogelijke aandachtpunten en/of gebreken tijdens de maandelijkse controles worden direct gerapporteerd en naar wens ook gecommuniceerd met uw installateur. Dit voorkomt storingen en ongewenste en/of onechte meldingen.
Naast fysiek beheer bieden wij via Pilotsafe ook digitaal beheer aan voor het bewaken van logboeken, documenten, verloopdata van certificaten en overige restpunten vanuit onderhoud, beheer en inspectie. Zo heeft u en uw onderhoudende partijen overal en altijd toegang tot deze documenten voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de (brand)beveiligingssystemen.
Maak kennis met Alert en onze smart building oplossingen
De ambitie van Alert is om dé smart building specialist in veiligheid en comfort van Nederland te worden. We werken data gedreven en verzamelen continu gegevens over uw bedrijfspand om het voor iedereen veilig te houden. Ook als het om de brandbeveiliging gaat, biedt dat voor uw bedrijf belangrijke voordelen. Zo bieden we voor de brandveiligheid van uw bedrijf videoanalyse aan gecombineerd met rook- en branddetectie. Rookontwikkelingen en een mogelijke brand zijn hierdoor nóg eerder te detecteren dan met een reguliere brandmeldinstallaties. Daarmee bieden we bij Alert net dat beetje meer om uw bedrijf en werknemers veilig te houden.
Bezoek nu onze experience room
Als brandbeveiliging de oplossing is voor uw bedrijf? Boek dan nu een experience room. Wij laten zien en ervaren wat de mogelijkheden zijn op het gebied van brandbeveiliging in onze experience room.