In de hedendaagse wereld is veiligheid van cruciaal belang, zeker ook in het onderwijs- en kinderopvanginstellingen. Vandalisme, zoals brandstichting, inbraak of vernielingen rond scholen neemt jaarlijks toe. Het aanpakken van dit probleem is een complexe opgave, vooral gezien het tekort aan politiepersoneel.

Boek experience room

Beveiliging voor onderwijs en kinderopvang

Bij Alert geloven we in preventie boven beveiliging. Basisscholen en kinderdagverblijven vormen een dynamische en levendige omgeving waar leren en groeien centraal staan. Binnen de muren van de school willen we een plek creëren waar kinderen zich veilig voelen. Een omgeving waar ze kunnen leren, spelen en ontdekken. Het is ons doel om ervoor te zorgen dat kinderen en leerkrachten zich in een beschermde omgeving bevinden.

Veiligheid staat voorop: ontdek onze oplossingen

Dat vandalisme rondom en in scholen een blijvende uitdaging vormt, zien wij ook terug in onze rapportages afkomstig van onze alarmcentrale en mobiele surveillanten. Door onze jarenlange ervaring begrijpen wij de unieke behoeften van onderwijs- en kinderopvanginstellingen. Dit vraagt om zowel om preventieve veiligheidsoplossingen als snelle reactieve interventies. Hierbij kunnen wij afwijkend gedrag en gevaarlijke situaties in een vroegtijdig stadium signaleren en opvolging geven om verder gevaar of schade te voorkomen.

In actie met Alert: 24/7 alarmcentrale en videomonitoring

Onze alarmcentrale en monitoring vormen de basis en spelen een cruciale rol in onze dienstverlening. Bij inbraak-, brand- of sabotagemeldingen reageren onze operators onmiddellijk. We monitoren de beveiligings- en camerabewakingssystemen van scholen en hebben toegang tot live camerabeelden voor een snelle en effectieve reactie. Bij daadwerkelijke calamiteiten kunnen camerabeelden live gedeeld worden met de politie, zodat ook zij met enkele seconde virtueel ter plaatse zijn.

Tijdige opvolging wanneer het moet

Onze alarmopvolging garandeert een snelle en effectieve reactie op alarmmeldingen op kinderopvang- en onderwijsinstellingen. Bij een alarmmelding begeeft onze surveillance-eenheid zich onmiddellijk naar uw school om de situatie te onderzoeken. Is de situatie onder controle? Dan maken we een rapport op die we aan u verstrekken. Op deze manier hoeft u of uw personeel niet in de nachtelijke uren, de weekenden of tijdens vakanties op locatie te komen voor de verdere afwikkeling. Dat geeft rust.

Controle en beheer wanneer het u uitkomt.

Is er binnen uw school een brandmeld- en ontruimingsalarminstallatie aanwezig? De kans is groot. In dat geval is het verplicht een ‘beheerder BMI’ in te schakelen. Een brandmeldinstallatie met achterstallig onderhoud resulteert niet alleen in een verminderde werking, maar kan ook storingen en onnodige meldingen veroorzaken. Dit doet afbreuk aan de betrouwbaarheid van uw brandmeldsysteem, wat potentieel risico's met zich meebrengt voor leerlingen, studenten en medewerkers.

Onze surveillanten kunnen naast hun vaste beveiligingstaken, ook ingezet worden als beheerder brandmeldinstallaties. Hiermee ondersteunen wij uw organisatie in brandbeveiliging en brandveiligheid.

Uniek: wij bieden deze dienst buiten gebruikelijke schooluren aan, zodat onze beheerders niet tijdens drukke schooldagen door de school hoeven te gaan. Bovendien kan deze dienst naadloos geïntegreerd worden met uw alarmopvolging, omdat wij al in het bezit zijn van uw sleutels.

Samenwerken voor een veiligere toekomst?

Zorg voor een optimale en veilige omgeving op uw school of kinderopvang met Alert. Onze expertise is afgestemd op scholen van elke omvang, van basisscholen en voortgezet onderwijs tot aan beroepsonderwijs en universiteiten, gekenmerkt met een focus op veiligheid en gastvrijheid. Behoefte aan een analyse met diepgaand inzicht en oplossingen? Bezoek onze experience room! Samen zorgen we ervoor dat uw school of instelling een veilige en beschermde omgeving is en blijft.

Slim verbinden, áltijd alert

Geïnteresseerd in onze veiligheidsoplossingen of heeft u een uitdagend vraagstuk waar u advies op wilt?