In gesprek met Paul van der Donk van PB&U: Een samenwerking van 19 jaar.

Alert werkt met heel veel installatiepartners samen. Sommige daarvan al een heel lange tijd. Eén van deze installatiepartners is PB&U. In dit artikel interviewen we Paul van der Donk, directeur van PB&U, over hoe hij de samenwerking met Alert door de jaren heen heeft ervaren.

Al vanaf 2002 is PB&U actief met het leveren en plaatsen van alarmsystemen, camerasystemen, rolluiken, intercomsystemen en hang- en sluitwerk. Echter is de corebusiness alarmsystemen.

Paul kwam in contact met Alert op aanraden van een andere installateur. Eerst sloot PB&U hun systemen aan bij een andere PAC. Echter werd deze PAC steeds groter en hierdoor miste zij het persoonlijk contact. Want persoonlijk contact en een duurzame relatie heeft Paul van der Donk hoog in het vaandel staan.

‘’Wij kennen vrijwel iedereen binnen de alarmcentrale en we kunnen ook regelmatig even ‘binnenlopen’, vertelt Paul.

Het is niet zomaar persoonlijk contact volgens Paul. ‘’Toen ik 3 jaar geleden mijn collega verloor, heeft Alert mij geholpen hoe wij in die moeilijke periode mijn bedrijf draaiende konden houden. Dit deden wij door de alarmcentrale te laten samenwerken met mijn leverancier.’’

We kunnen dus wel zeggen dat persoonlijk contact het basisrecept is voor een duurzame relatie voor de lange termijn. Inmiddels zijn er meerdere PAC’s in Nederland, van grote tot kleine. Volgens Paul is Alert oplossingsgerichter ten opzichte van andere PAC’s. ‘’De meeste PAC’s hebben een bepaalde richtlijn en protocollen waar zij niet vanaf willen wijken. Alert daarentegen is wel bereid protocollen aan te passen in het belang van de eindgebruiker, in dit geval dus de klant.’’ Want een kleine klant is tenslotte ook een klant, aldus Paul v/d Donk.

‘’De meldkamer houdt het systeem in de gaten en rapporteert dit naar ons. Zodra wij dan zien dat er iets met het systeem aan de hand is, nemen wij contact op met de klant in plaats van dat de klant dit zelf allemaal in de gaten moet houden.’’

Inmiddels zijn er heel veel installatiebedrijven die beveiligingssystemen aansluiten. Volgens Paul onderscheidt PB&U zich van andere installatiebedrijven doordat zij denken vanuit de klant. ‘Wij zijn blij dat jij onze klant bent’ is een servicelevel dat je niet bij ieder installatiebedrijf meer vindt tegenwoordig vertelt Paul. Zo hanteert hij al 20 jaar dezelfde prijzen zonder ermee te hoeven ‘stunten’ zoals je steeds meer ziet. ‘’De duurzame relatie die wij met Alert hebben, willen wij ook met onze klanten’’, zegt Paul.

Zoals al eerder benoemd staat in het artikel, verliet Paul een andere PAC omdat deze naar eigen zeggen te groot werd en hij hierdoor het persoonlijk contact miste. Aangezien Alert Alarmcentrale ook een groeiende organisatie is, vroegen wij Paul hoe hij de samenwerking met Alert in de toekomst ziet. Paul vertelt hier niet echt een beeld bij te hebben. Hij vertrouwt erop dat het fundament van de duurzame relatie sterk genoeg is om nog lang samen te kunnen blijven werken.

Overweegt u een alarmsysteem aan te schaffen bij PB&U of wenst u dat uw huidige alarmsysteem wordt aangesloten op onze alarmcentrale? Neem dan contact op via onderstaande buttons!

Naar PB&U Aansluiten bij Alert