Referentie Klop Beheer

Volgens Martin Klop, vastgoedbeheerder van een aantal panden in Gorinchem, Dordrecht en Rotterdam en in die hoedanigheid een tevreden afnemer van de diensten van Alert op het gebied van collectieve beveiliging, is Alert best te vergelijken met een ‘boetiekhotel’.

Een prettig gevoel

Voordat u uw wenkbrauwen fronst, Klop doelt hiermee op het prettige gevoel dat hij overhoudt aan de samenwerking: “Alert is natuurlijk een familiebedrijf van twee ondernemers, met weinig personeelsverloop. De mensen met wie ik in 2001 contact had, bij het begin van onze samenwerking, werken er nu nog steeds. Dat fenomeen, dat je voortdurend dezelfde contacten hebt en bovendien onder dezelfde, no-nonsense voorwaarden met elkaar kunt samenwerken, heb je bij concurrerende dienstverleners, zoals multinationals, écht niet hoor.”

Het verschil met een multinational

Het is een terugkerende vergelijking tijdens het gesprek: die tussen een kleinschalig, maar ambitieus en professioneel bedrijf als Alert aan de ene kant en beveiliging-multinationals aan de andere kant. Klop: “Wat mij opvalt, is bijvoorbeeld hoe onpersoonlijk de aanpak van multinationals is. Het lijkt vooral om contractwaarde te draaien in plaats van om de klant en het is vaak heel onduidelijk wat er precies voor diensten worden geleverd voor het bedrag dat je betaalt.”

Service die je verwacht

Klop is ook erg enthousiast over de manier van samenwerken binnen Alert en de service die geboden wordt: “Gelukkig hebben wij slechts sporadisch met incidenten te maken: het gebeurt zelden dat er iets in de brand vliegt of dat er daadwerkelijk wordt ingebroken. Wat ik vooral fijn vind, is dat de meldkamer en de surveillance onder één organisatie vallen, dat zij met elkaar samenwerken én dat ze altijd even een mannetje langs sturen om te zien wat er aan de hand is als we de telefoon niet opnemen. Dat is de service die je verwacht.”

De samenwerking uitbreiden

Net als Alert is ook Klop ingesprongen op de behoefte en de mogelijkheid om meer te doen met ‘slimme’ gebouwen en de bijbehorende PSIM-oplossing(en). “Wij zijn er binnen onze gebouwen al veel mee bezig en we zien nu ook dat Alert een flinke inhaalslag aan het maken is. Door regelgeving bleven ze een tijdje achter, maar met de meldkamer en het datacenter in Alblasserdam hebben ze flinke stappen gezet.” Een belangrijke wens vanuit Klop is dan ook onder meer om nog meer samen te werken op het gebied van camerasurveillance en de bijbehorende acties. Een van de doelen daarbij is minder rondrijden, om zo duurzamer en milieuvriendelijker te opereren: “De samenwerking mag zeker uitgebreid worden, het vertrouwen is er en de manier van werken bevalt goed.”

Martin Klop, directeur van Klop Beheer in Gorinchem

Martin Klop, directeur van Klop Beheer in Gorinchem